Czym jest mailing? Na początku zaznaczmy, czym nie jest. Marketing mailingowy to nie jest wysyłanie spamu szerokiej, niesprecyzowanej grupie użytkowników, którzy taką wiadomość niemal na pewno zignorują. Prawdziwy marketing e-mailowy polega na podtrzymywaniu i pogłębianiu relacji z klientem za pomocą informacji rozsyłanych drogą mailową.
Podtrzymanie relacji
Zależy Ci, by klienci do Ciebie wracali? Musisz więc dołożyć starań, by utrzymać z nimi kontakt. Marketing mailingowy jest idealnym narzędziem do podtrzymywania relacji z klientem.Przekazanie informacji
Szukasz taniej metody na zdobycie uwagi klienta? Chcesz, by wiedzieli o nowościach i promocjach w Twojej ofercie?Prostota
Zależy Ci na łatwym, szybkim narzędziu do kontaktu z klientem?Na czym to polega?
Marketing mailingowy to idealne rozwiązanie dla małych i dużych sklepów, którym zależy na budowaniu lojalności klientów. Zasadą marketingu mailowego jest wysyłanie informacji tylko do tych odbiorców, którzy wyrazili na to zgodę, a więc rzeczywiście będą nimi zainteresowani. Dzięki takiemu doborowi grupy docelowej mailing ma wysoką skuteczność na tle innych narzędzi marketingowych. Jego dodatkową zaletą są stosunkowo niskie koszty i łatwość obsługi. Marketing mailingowy pozwala klientowi na zapoznanie się z Twoją ofertą w odpowiednim dla niego czasie i miejscu, wtedy, gdy jest na to gotowy. Dzięki temu wzrasta prawdopodobieństwo, ze zawarta w nim informacja odniesie zamierzony skutek.Co zyskujesz?

Segmentacja
Twoi klienci się różnią, a Ty chcesz dostosować swoją ofertę do każdego z nich?Informacje zwrotne
Zależy Ci, by wiedzieć, która z Twoich ofert jest bardziej lub mniej interesująca dla klienta?Śledzenie konwersji
Wiesz, jakie informacje motywują klienta do dokonania zakupu? Jakie zachęty są najskuteczniejsze dla jakich grup klientów?Na czym to polega?
Narzędzia mailingowe umożliwiają segmentowanie listy. Dzięki temu wyślesz spersonalizowane wiadomości do różnych grup odbiorców. W ten sposób dostarczysz każdemu takich informacji, jakich potrzebują, by podjąć zamierzone przez Ciebie działanie. Dodatkowo, mailing umożliwia śledzenie tego, co dzieje się z wysłaną przez Ciebie wiadomością. Wiesz kto otworzył maila, kto kliknął w zawartego w nim linka i jak często doszło do konwersji. To niezastąpiona informacja zwrotna niezbędna do dalszego budowania strategii marketingowej i dostosowywania oferty do potrzeb Twoich aktualnych i przyszłych klientów.Co zyskujesz?

Dodaj komentarz