Jesteś tutaj

Firmy ukarane przez Google za niedozwolone metody pozyskiwania linków są w trudnej sytuacji. Rozpoznamy nałożony na firmę kod algorytmiczny lub ręczny i w bezpieczny sposób go ściągniemy, dzięki czemu witryna internetowa ponownie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania.

Filtr algorytmiczny

Nałożony automatycznie przez Google. Powoduje spadek o kilkadziesiąt pozycji w wyszukiwarce. O jego nałożeniu nie jesteś informowany, a jego przyczyny nie są wyjaśnione. Jego powody może odkryć osoba mająca doświadczenie w branży SEO.

Filtr ręczny

Nałożony przez pracownika Google za naruszenie regulaminu. Fakt powstania filtru oraz jego powód są opisane w Google Webmaster. Opisane błędy należy bezzwłocznie usunąć, aby móc ubiegać się o usunięcie filtra.

Filtr całościowy\częściowy

Filtr może dotyczyć całej strony i wszystkich fraz do niej prowadzących lub też tylko wybranych haseł. W rezultacie Twoja strona jest praktycznie niezauważalna w wynikach wyszukiwania fraz, na które jest pozycjonowana.

Na czym to polega?

Co to jest filtr Google?

Czy wiesz, że nie wszystkie działania mające prowadzić do wzmocnienia pozycji Twojej strony mogą być legalne? Część metod budowania treści, jak na przykład nadmierne zagęszczenie słów kluczowych, jest przez Google karana. W konsekwencji Google nakłada na stronę filtr. Filtr to obniżenie przez Google pozycji strony za stosowanie na niej nieregulaminowych mechanizmów. Może być całościowy lub częściowy. Filtr całościowy obejmuje wszystkie hasła prowadzące do strony. Filtr częściowy jest zastosowany tylko do wybranych haseł, przy których Google wykrył przewinienia. Biorąc pod uwagę, że wyszukiwarki to wiodące źródło ruchu na stronach, nie trzeba tłumaczyć, że niska pozycja skutkuje drastycznym spadkiem zainteresowania stroną. Z kolei mała liczba odwiedzin oznacza niską konwersję.

Filtr może być założony automatycznie (tzw. filtr algorytmiczny) – dzieje się tak wówczas, gdy w tekście strony jest nienaturalnie wiele słów kluczowych lub gdy treść jest powielana w różnych miejscach strony. O nałożeniu takiego filtru Google zwykle nie powiadamia, dlatego wielu właścicieli stron prawdopodobnie nawet nie zdaje sobie sprawy z jego istnienia. Filtr może zostać też założony ręcznie, czyli przez pracownika Google, który stwierdził naruszenie zasad regulaminu Google. Najczęstszą przyczyną założenia filtru ręcznego jest nadmierna ilość nienaturalnych linków prowadzących do strony. Dzieje się tak często, gdy właściciel strony zleca usługę pozycjonowania mało doświadczonej (lub nieuczciwej) firmie, która zamiast podjąć całościowe działania, wykupuje masę linków na zagranicznych stronach, co na jakiś czas rzeczywiście znacznie poprawia pozycję w wyszukiwarce. Problem pojawia się wtedy, gdy takie nienaturalne linki zostaną wykryte, a strona spada o kilkadziesiąt pozycji w rankingu wyszukiwania.

Filtry mogą być całościowe lub częściowe. Całościowe obejmują całą stronę i wszystkie frazy do niej prowadzące. Z kolei częściowe dotyczą tylko wybranych haseł. Na przykład częściowy filtr dla strony firmy transportowej może dotyczyć tylko hasła „przewóz mebli”.

Jak rozpoznać, że dostałeś filtr?

Jeśli Twoja strona nagle spada o kilkadziesiąt pozycji w rankingu wyszukiwania pod kątem wszystkich lub tylko wybranych fraz, to jest to wyraźny znak, że mógł zostać nałożony na nią filtr. W zasadzie, o nałożeniu filtra algorytmicznego nie dowiesz się w żaden inny sposób. W przypadku filtrów ręcznych, Google dodatkowo informuje o zastosowaniu filtra w raportach Google Webmaster.

Co można z tym zrobić?

W przypadku filtrów ręcznych możesz dowiedzieć się o konkretnym powodzie nałożenia filtra poprzez raport Webmaster. Zaś po naprawieniu błędu możesz ubiegać się o ponowne rozpatrzenie Twojej sprawy. Wykrycie przyczyny nałożenia filtru algorytmicznego jest o wiele trudniejsze i wymaga znacznej wiedzy z zakresu SEO. Regulamin Google się zmienia i zmieniają się możliwe przyczyny nałożenia filtra. Próby samodzielnego zdjęcia filtra mogą czasem nawet doprowadzić do pogorszenia sytuacji. Najlepiej jest w takiej sytuacji zaufać specjaliście. W YouBoost mamy na koncie setki zdjętych filtrów i stron „przywróconych do życia” w Google. Wiemy jak zrobić to szybko, skutecznie i małym kosztem.

Co zyskujesz?

Twoja strona znów pnie się w górę w rankingach wyszukiwania
Klienci znów łatwo Cię wyszukują
GTwój wysiłek włożony w budowanie strony znów przynosi wymierny efekt
GWiesz na przyszłość jakich działań unikać

Opinie naszych klientów

„Jestem bardzo zadowolona ze współpracy z Youboost. Powierzyłam tej firmie wykonanie projektu strony internetowej, która jednocześnie została zoptymalizowana pod kątem SEO. Strona jest przyjazna dla użytkownika, posiada nowoczesny design oraz oryginalny styl, dzięki czemu użytkownicy chętnie odwiedzają ją ponownie. Podczas współpracy byłam w stałym kontakcie z programistami, którzy nanosili wszystkie poprawki o jakie ich poprosiłam oraz dzielili się swoimi uwagami i doświadczeniem. Cieszę się, że spotkałam tak profesjonalną firmę.”

Maria

„Szkolenia oferowane przez firmę Youboost z zakresu Google Analyitcs i Google AdWords pozwoliły mi na nabycie kluczowej wiedzy oraz świeże spojrzenie i szerszą perspektywę, dotyczącą tych zagadnień. Dzięki temu bez problemu mogę zajmować się działką SEO i osiągać lepsze wyniki w pracy.”

Darek

logo

Poznaj nas. Zaprzyjaźnij się z nami. Wykreuj przy naszej pomocy swój własny sukces.

ZOBACZ NASZĄ OFERTĘ

Zapisz się do newslettera