90 sposobów na pozyskanie DARMOWYCH linków do bloga, strony czy sklepu internetowego

Darmowe linki do bloga, strony interernetowej, sklepu internetowego czyli tzw. e-sklepu.

​Witajcie, nie często piszę długie i wymagające artykuły,  ale jednak myślę że to was zainteresuje. Co ciekawsze, nie wszystkie będą zgodne z wytycznymi Google. Czyli tzw. White Hat Seo. Podam wam na tacy moje wieloletnie doświadczenie z pozycjonowaniem. Sposoby, o których dziś przeczytacie nauczyłem się wykorzystując analizę konkurencji oraz działając na wielu zagranicznych. Co ciekawsze, wielu nauczyłem się pozycjonując specyficzne branże oraz rozmawiając z innymi ekspertami. Dla tego trzeba pamiętać, iż różne zadziałają w różnych branżach. Bloger może wykorzystać wywiady z ekspertami. Sklep już zdecydowanie mniej. Wiele osób, które czytało pierwsze wydanie które pojawiło się na mojej poprzedniej stronie zarzuca mi że metody należą do BHS. (Blach Hat Seo) Pewnie. Zależy jak się nimi posłużyć. To jak dwie strony mocy. Moc jest, tylko możesz ją dobrze albo źle wykorzystać. Wybór pozostawiam wam. To co wam daje poniżej, to zbiór większości mojej wiedzy na temat: GDZIE ZDOBYWAĆ LINKI. W wielu miejscach musicie sami sprawdzić czy link jest dofollow czy nofollow. Ale do tego polecam wtyczkę SEOquake. O której jeśli tylko poprosicie w komentarzach też się rozpiszę. 

 

Nie wszystkie metody da się gdzieś przypisać. Tutaj znajdują się najciekawsze z nich, często wykorzystywane.

1. Wikipedia - jeśli rzecz, której dotyczy Twoja strona czy blog jest popularna można pokusić się o mocny link z Wiki. Tak samo, jeśli sama strona czy blog są w sobie popularne to też link na wiki przejdzie. Pamiętajcie, jest to bardzo mocny link, który polecam zdobyć.

2. Uławiamy linkowanie - co to znaczy w praktyceCzy słyszeliście o kodzie iframe? Jeśli tak to wiecie, o co chodzi. Jeśli nie to polecam do czytać i umieścić ten kod pod każdym artykułem. Ułatwi to zdecydowanie linkowanie tym, co się znają na html, a tym, co się nie znają pozwoli w ogóle skopiować Twój link w kodzie html.

3. Ogłoszenia - tu trzeba się najpierw jednak natrudzić. I znaleźć serwisy, które, nie usuwają ogłoszeń, co miesiąc lub trzy. Najlepiej znaleźć branżowe. Co pozwoli na zdobycie linka tematycznego. A te są dość ważnym rodzajem linków, których nie polecam zaniedbywać.

4. Domeny konkurencyjne - tu zabawa jest ciekawa. I raczej dla prawdziwych blogerów albo sklepów. Dla blogerów będzie to niewyczerpalne źródło zysków. Szukajcie wygasłych domen. (Serio) Sprawdźcie, o czym ludzie pisali. I napiszcie w tym temacie, jeszcze lepiej i więcej. Sprawdźcie, kto podlinkował dany temat. Teraz wystarczy napisać do tych osób i stos linków gotowy. To nie prosty, ale diabelnie skuteczny sposób na pozyskiwanie darmowych linków.

5. Własne zaplecze - to ciekawa metoda, ale na ogół nie tania i bardzo często wykorzystywana przez agencje takie jak nasza. Czemu tutaj się znajduje skoro miało być darmowo?  Do wrzucenia jej tutaj zainspirowała mnie wczorajsza, nie doszła klientka, która miała 20 domen. I chciała nauczyć się SEO. Otóż, jeśli posiadacie własne domeny w ilości większej niż jedna, niech linkują do siebie. Najlepiej tematycznie, jeśli się da. 

6. Linki konkurencji - ta metoda jest ciekawa. Sam mocno z niej korzystam. Gdy mam coś do wypozycjonowania. Wiele, programów pozwalających nam mierzyć pozycję swoich fraz kluczowych, pozwala nam podejrzeć konkurencję. Ja korzystam z płatnego, dla tego do celów tego artykułu się nie nadają. Ale poszukajcie a znajdziecie. Gdy już dowiecie się, gdzie konkurencja zdobywa linki, wystarczy sprawdzić, które są darmowe i dodać tam swój link. Jest to jedna z najważniejszych metod zdobywania linków. 

7. Monitoring konkurencji - Tu już płatne narzędzie jak majestatic czy ahrefs. Ale pewnie znajdziecie i bezpłatne. Najważniejsze jest, że pozwalają w raportach sprawdzać, co konkurencja dodaje i gdzie dodaje. I jeśli jest to darmowy link to my też go pozyskujemy do swojej strony. Dlaczego ta metoda chodź podobna znalazła się tutaj. Tamta odnosiła się do pierwszego działania. Ta do kolejnych. Dla tego je rozdzieliłem. I uwierzcie jak będziecie działać będą one faktycznie się różniły.

8. TOP 10 Google na frazę - To dla blogerów głównie. Patrzymy, co na frazach głównych z artykułu pojawia się w TOP 10. Przeglądamy i sprawdzamy, kto linkował do artykułów z top 10. Piszemy do tych osób i zdobywamy często darmowy link. Wystarczy poprosić o linka do was.

9. 404 - Głównie w sklepach pojawia się ten błąd. Trzeba go monitorować. Zwłaszcza tam gdzie wygasają produkty. Można to zrobić przez GWT (Google Webmaster Tools). Róbcie z nich przekierowania na pokrewne strony. 

10. Bread crumbs -  nic innego jak okruchy chleba. Czyli po nitce do kłębka. Często wykorzystujemy w serwisach e-commerce. Metoda dość prosta, ale by ją zastosować napiszę osobny poradnik. Ew., jeśli chcecie mieć na szybko odsyłam do Google.

11. Podlinkowanie - jeśli macie artykuły o podobnej tematyce warto by linkowały do siebie wzajemnie. Tak samo w sklepie produkty podobne niech linkują do siebie.

12. Wewnętrzy autorytet - sprawdźcie, która podstrona czy artykuł cieszy się największym autorytetem i linkujcie z niego w miejsce, które chcecie wypozycjonować.

13. Pisz Bloga - tak wiem drodzy blogerzy, ale to porada dla firm i sklepów. Po pierwsze istnieje możliwość, że jakiś temat, który poruszysz stanie się popularny u Was na blogu i wypozycjonuje Ci jakąś frazę. To tylko początek korzyści. Ponadto dodając regularnie wpisy, możesz łatwo dotrzeć do potencjalnych klientów oraz budować wizerunek zewnętrzny, a dzięki temu ułatwiać sobie sprzedaż produktów czy usług. Blogerzy wiedzą o tym najlepiej.

14. E-Book - To może nie dla każdego porada. Ale jeśli chciałeś napisać książkę czy e-booka, a najlepiej jakiś poradnik to zrób to. Dla samych linków to zdecydowanie za dużo pracy. Ale jeśli już to zrobiłeś albo jesteś w trakcie to zgarniesz wiele linków. Zdecydowanie warto.

15. Listy TOP - Ile razy zdarzyło wam się wejść na jakieś TOP 20 kawałów. Czy TOP 5 najciekawszych metod na spalanie kalorii. To tylko przykłady. Ale przyznajcie sami, cieszą się zainteresowaniem ludzi. Przez co są chętnie udostępniane w Social Mediach. Co powoduje ruch viralowy, jeśli są naprawdę dobre. Tak, więc gorąco polecam tą metodę blogerom. Ważne:, Jeśli znajdziemy się w Topce pozytywnej dla nas chętnie podlinkujemy.

16. Pogromcy mitów - za pewne wielu z was skojarzy to z programem telewizyjnym. I słusznie. Ludzie uwielbiają takie rzeczy. Gdy nie wiedzą, co jest prawdą a co fałszem. Wystarczy im w sposób mocno fachowy, ale i przystępny, wytłumaczyć, dlaczego tak a nie inaczej. Np. to, co dla was wkrótce zrobię to "10 popularnych mitów o pozycjonowaniu"

17. Transkrypcje - to już coraz bardziej zapomniana metoda, ale wypada o niej powiedzieć gdyż jeszcze są serwisy, które z niej żyją elegancko. To spisanie z filmu często piosenki, czy innych materiałów tekstu. Polecamy zwłaszcza zagraniczne, tłumaczyć na polski. Gdyż nie każdy zna angielski czy inny język. Ludzie mogą do nich linkować. 

18. Słownik - dokładnie to pojęć branżowych. Często młode osoby, które są początkujące w danej branży czują się zagubione wśród specjalistów. Specjalistyczne słownictwo używane w danej branży zniechęciło już nie jednego. Dla tego taki słownik to idealne rozwiązanie by serwis czy blog budował wizerunek przyjaznego od startu nawet dla początkujących. Tak zbiera się wiernych czytelników, ale i linki. Coś jak mała wikipedia dla niewtajemniczonych,

19. Wyniki ankiet - Ile razy linkowaliście do jakiegoś źródła wiedzy? Pewnie multum. Na studiach, w pracy, czy biznesplanach. Dlatego wyniki statystyczne są cennym źródłem linków. 

20. Zdjęcia z imprez tematycznych - Udostępnij je na licencji CC. (Creative Commons) Inne osoby będą mogły ich użyć, ale muszą podać autora. Wystarczy podać link do strony w prawach autorskich. 

21. Animacje z informacjami (Infoanimacje)  - To coś podobnego do ikonografiki. Ale zamiast statycznego obrazu mamy animacje.

22. Quizy - Tak wszelkie gry, zagadki itd. lecą po sieciach społecznościowych, zwłaszcza o tematyce branżowej, z której jest quiz. Dla tego tutaj możesz liczyć na linki z FB czy innych social mediów. 

23. Analizy, raporty - Jak już mówiłem informacje są cenne. Jak przy wynikach ankiet. Ludzie uwielbiają, gdy ktoś za nich robi pracę. Dla tego chętnie będą linkować. 

24. Zabawne filmy - widzieliście pranki i inne tego typu? Rozchodzą się błyskawicznie po sieciach społecznościowych. Często w branży też macie swój specyficzny rodzaj humoru. Korzystaj z niego. Sam ostatnio udostępniałem filmik o tym jak to się rozmawia z klientami, którzy szukają swoich rozwiązań, a nie pozostawią pracy specjalistom. 

25. Kontrowersyjne tematy - Internet już przeżarł się prostotą. O ile firmom budującym swój biznesowy wizerunek średnio zalecam tą metodę. O tyle blogerom w pierwszej kolejności bym nakazał kontrowersyjnie tytułować wpisy na blogach. Kontrowersja pobudza tłum. Jedni będą się zgadzać drudzy nie. Ale zawsze będą mówić o Tobie i udostępniać Twój wpis. A to dla nas najważniejsze. To generuje duży ruch w social mediach oraz innych miejscach a co za tym idzie może też generować linki.

26. Najlepsze - listy najlepszych produktów czy rozwiązań zawsze cieszyły się zainteresowaniem. Będą to udostępniać zwłaszcza firmy czy sklepy, których produkty znalazły się wysoko. Dlatego zalecam wziąć pod uwagę popularność firmy albo jej całkowity brak. Oczywiście warto napisać, do firm, które znalazły się w zestawieniu by wiedziały, że mogą je zalinkować.

27. Zestawianie danych z rynku - otóż zestawienie rynku i ten rodzaj polecam zwłaszcza firmom, które specjalizują się w konkretnej branży i chcą pozyskać ruch na stronie w tym zakresie. Często takie dane są linkowane przez inne osoby.

28. Kalendarz wydarzeń - dzieje się coś ciekawego w branży czy w okolicy?? Prowadź kalendarz, na który wpisywane będą wszystkie wydarzenia, do jakich dotrzesz. Ludzie często będą go czytać i szukać, co się dzieje w ich okolicy. Istnieją profesjonalne serwisy oparte tylko na kalendarzach wydarzeń. Więc jak widać i dochodowe i czytane. Często same kalendarze są kopiowane do innych serwisów.

29. Porównujemy - to dochodowe źródło linków. Znaczy dochód jest finansowy. Jak to zrobić. Dzwonicie do producenta produktu a pytacie czy chce być pierwszy. Tak/nie. Do kolejnego czy ewentualnie chce być pierwszy lub drugi. I pytacie o pieniądze. (Metoda dla ludzi, którym średnio zależy by być obiektywnym) Oczywiście i tak mogą pojawić się zewnętrzne udostępnienia. Teraz podam wam metodę dla osób, które są obiektywne. Piszesz artykuł gdzie porównujesz produkty czy usługi. Dzwonisz potem do producentów czy usługodawców, którzy wypadli najlepiej. I informujesz, że produkt wypadł najlepiej czy zechcieliby Cię za to podlinkować. Oczywiście informujesz, że konkurencja wypadła makabrycznie. Dostajesz linka. Producent po paru takich historiach nawiąże współpracę, bo go doceniasz. A konkurencja z dołu też ma szansę zadzwonić, że chętnie odpłatnie następnym razem poprawi swój wynik:) 

30. Tutoriale - zapytaj wujka Google. Kto z was tego nie zna. Internauci często poszukują pomocy. Zwłaszcza wpadają zapytania na długi ogon. Takie frazy zdecydowanie łatwiej się pozycjonuje. Często dodatkowo możesz liczyć na kilka udostępnień. To jedna z najpopularniejszych metod zdobywania czytelników dla blogerów. 

31.Influacerzy - jeśli to nie konkurencja na swoim blogu możesz przedstawić listę najbardziej wpływowych osób w branży. Często podlinkują, chcąc się pokazać w dobrym świetle.

32. Gościnne blogowanie - nowa widownia, przed którą możesz się pokazać. Oczywiście w tekście umieszczamy link do siebie. Nie traktuj tego na zasadzie rzucę prosty tekst i będzie link. Zdecydowanie to zła opcja. Napisz najlepszy artykuł, dostosowany do branży bloga, jaki potrafisz. Wtedy widownia wpadnie i do Ciebie. Część się zatrzyma. Część zalinkuje artykuł. To naprawdę ważny sposób, zdobywania linków. Nie należy go zaniedbywać. Zapraszam wszystkich do współpracy jesteśmy mega otwarci. Chętnie też pomożemy z pozycjonowaniem w zamian za dostarczenie artykułów z waszej branży. 

33. Komentarze - jeśli temat jest sporny, zaproponuj osobom, które mają inne zdanie niż Ty by opisały swój punkt widzenia. Zalinkują do Ciebie, jako do źródła a Ty do nich, jako inne spojrzenie na dyskusję. Zdecydowanie nawet jak się uprzesz i zobaczysz, że on zalinkował do Was a nie zobowiązywaliście się do linkowania to macie link za darmo. Ważne: Skomentuj ten wpis. Feedback, jaki uzyskam dzięki temu pomoże poprawić mi kolejne artykuły. Ważne by były konstruktywne.

34. Memy - udostępnianie memów pozwala na reklamę wirusową, jeśli są oczywiście ciekawe lub śmieszne. 

35. Recenzuj - pozytywnie bądź negatywnie i informuj o tym producenta czy usługodawcę. Może być tak, że chętnie zapłaci za zdjęcie recenzji, lub poprawę wizerunku. Lub doceni dobrą recenzję i ją podlinkuje. Postarajcie się recenzować nowe rzeczy gdyż inaczej nie wzbudzicie zainteresowania. 

36. Bądź pierwszy - informuj, jako pierwszy. Produkt, usługa, wydarzenia. Cokolwiek to nie jest zbierzesz widownie. I często z social mediów linki. To jedna z najciekawszych i najprostszych metod zbierania linków. 

37. Opinie od ekspertów - jeden z najwyższych poziomów. Wybierasz branżę, temat i piszesz do kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu ekspertów z prośbą o wypowiedzenie się w temacie. Osoby, które się wypowiedzą w danym temacie bardzo chętnie go udostępnią. Ważne:, Jeśli potrzebujecie informacji z zakresu usług naszej firmy chętnie pomożemy. Oczywiście możecie liczyć, że podlinkujemy.

38. Wywiad z ekspertem - to tak samo jak z opiniami tylko nie piszesz do wielu a do jednego i robisz z nim wywiad w danym temacie. Na pewno ekspert postara się dać linka do wywiadu. Ważne: nasi eksperci zawsze znajdą czas by udzielić wywiadu z zakresu naszych usług. A jest to bardzo szeroka gama. 

39. Kolumna na własność - jeśli jesteś znanym dziennikarzem to w popularnych serwisach możesz taką dostać i z nich linkować do siebie. Jeśli masz Ty popularny serwis w danej branży to zaproś dziennikarzy powiązanych. Poczują się miło i pewnie skorzystają. Im więcej dziennikarzy zaczepisz tym większa jest szansa na jakąś współpracę. Zdecydowanie daje to materiały za darmo. I jeszcze często linki, więc warto się namęczyć. Ważne: potrzebujecie działu na wyłączność. Chcecie z niego linkować do siebie nie ma problemu. Napiszcie do nas a chętnie podejmiemy współpracę.

40. Relacje z odbytych szkoleń - jeśli byliście na jakimś szkoleniu branżowym, polecam napisanie o nim. Wiele osób nie wie czy warto na nie iść. Na pewno też ktoś zechce się Twoją dobrą opinią z relacji ze szkolenia podzielić. 

41. Łatwe udostępnianie w social media - podstawa. Przyciski do łatwego udostępniania muszą być. Im więcej tym lepiej. Ludzie w Internecie docenią prostotę udostępniania informacji. WAŻNE: Bardzo ważnym jest dla mnie byście udostępnili, (jeśli skorzystaliście) artykuł w social mediach. Czy to tweeter czy FB czy G+. Dziękujemy.

42. FanPage - Na FB czy G+ czy innych miejscach możesz stworzyć FanPage. Nie dość, że informujesz ludzi na nim o wydarzeniach to jeszcze zbierasz kolejny link. To jest must have. Ważne: Chcesz być na bieżąco polub nasz FanPage: (To tutaj będą pojawiać się poradniki co do pozycjonowania) https://www.facebook.com/youboost/?fref=ts 

43. Profile Social Media - budując wizerunek nie zapomnij na profilach dodać linku do swojej strony.  

44. Udzielaj wywiadów - jeśli masz tylko do przekazania wiedzę, którą ktoś może zechcieć przeczytać to udzielaj wywiadów. Zdecydowanie polecam. Budujecie w ten sposób swój wizerunek eksperta. No i dodatkowo zdobywacie link. Ważne: chcecie byśmy umieścili wywiad z wami napiszcie do nas. Odwdzięczyć musicie się tym samym. A to razem po dwa linki. 

45. Buduj społeczność - Czy to blog, forum, fanpage. Buduj własną społeczność. Nie dość, że macie oddaną grupę ludzi to jeszcze cenne źródło linków.

46. Grupy na Fb i inne - udzielaj się. Pomagaj. Zbudujesz wizerunek specjalisty oraz eksperta. A wkrótce ludzie sami przyjdą po linki do Twojej strony. 

47. Komentuj blogi - blogerzy wiedzą o tym najlepiej, ale często nie widzą, po co dokładnie. To, że ktoś przeczyta, co u Ciebie ok to tylko część zysków. Ale w komentarzach, można zostawić link do siebie. Który może mieć moc. Kolejną sprawą z ekspertami najczęściej właśnie na blogach rozpoczniesz kontakt. Jeśli wypowiadasz się merytorycznie i składnie możecie liczyć z tego źródła na bardzo dobry ruch. Gorąco polecam. Ważne: skomentuj post. Napisz coś ciekawego. Na pewno się odwdzięczę. Oczywiście zostaw link do siebie a ja zostawię i do Ciebie. 

48. Przemówienia - zastanawiasz się pewnie, co to ma wspólnego z linkami darmowymi. Otóż, jako specjalista z danej branży możesz przemawiać w szkołach, dużych firmach czy uczelniach. Co powoduje, że masz naturalny link od organizatorów. Jesteście postrzegani, jako osoby niebojące się publicznych przemówień. No i jako eksperci. A to ważne dla budowania ruchu na stronie. Ważne:, jeśli udało Ci się zebrać większą widownie a potrzebujesz eksperta z zakresu usług, które prowadzimy, chętnie pomożemy.

49. Wypowiadaj się z innymi ekspertami - To buduje Twój wizerunek, ruch, i jeszcze możesz kiedyś linka załapać. 

50. Odkupowanie stron - tą metodę można aż na 2 sposoby wykorzystywać. Rozwijać ją po odkupieniu od starego właściciela, jako zaplecze i linkować z niej w nowych materiałach. Zbierasz tam widzów. Druga metoda wrzucić linka, że strona rozwija się dalej u was. Skopiować do siebie artykuły. Bo nabywacie do nich tez prawa. I wrzucić u siebie. Trochę po promować. Może to nie darmowy sposób do końca, ale mega skuteczny. Płacisz raz, ruch masz duży z tego a często za zwykłą przysługę ktoś odda stronę. Ważne: chętnie przyjmiemy strony czy to darmowo czy za jakieś nasze usługi zainteresowani proszę pisać przez formularz kontaktowy. 

51. Wpis gościnny - u was na stronie, czy blogu. Czy to osób znanych czy też osób, które mają dobre artykuły. Osoby znane będą dbały o to by o artykule zrobiło się głośno. A jeśli dostajesz dobry jakościowo artykuł, nie musisz poświęcać czasu na pisanie.

52. Referencje i opinie - codziennie korzystamy z wielu produktów i usług. Piszcie opinie na temat tych produktów. Jeśli jakaś firma zechce je wykorzystać wymuś na nich linka do Twojej strony.

53. Twoje logo - zawsze sprawdzaj czy zawiera link do Ciebie. To ważne dla tego warto też wypozycjonować swoje logo do grafik Google. 

54. Dam pracę - jeśli szukasz pracownika, stażysty czy kogokolwiek w tym znaczeniu, warto po zwykłymi ogłoszeniami, uderzyć też do organizacji studenckich. Nie dość, że można nabyć tam dobrego pracownika, którego samemu się wychowa. To jeszcze można poprosić o link. Czasem też może wpaść z biura karier link. 

55. Rozdaj produkty - serio, jeśli masz produkt czy usługę to warto dać je do zrecenzowania jakimś znanym ludziom z branży. Napiszą o nim i zyskasz dodatkowy link. Musisz jednak napisać, że jest to warunek. Inaczej zyskasz samą recenzję. Rzetelna opinia, może pomóc poprawić Twój produkt. Ważne: Osoby, które chcą skorzystać testowo z naszych usług proszone są o podesłanie informacji przez formularz kontaktowy. Być może nawiążemy stałą współpracę.

56. Automat z opiniami - warto ustawić automatyczne wysyłanie maili do klientów, którzy zakupili produkt czy usługę z prośbą o opinię. Poproś o napisanie na FB czy stronie klienta o produkcie i zalinkowanie go. Często daje to sporo linków. Automatyzacja to jedna z najważniejszych rzeczy w każdej firmie. 

57. Lokalnie - wpisy do katalogów lokalnych, stron lokalnych są często darmowe. Wystarczy poszukać i zdobyć linka. 

58. TrackBack - szerokie narzędzie na kolejny artykuł, który podlinkuje. Jednak zalecam poczytanie w Google. Pozyskuj z niego ile dasz rady. Gorąco polecamy. 

59. Wzajemne polecanie - coś, co gorąco polecam. Reklamuj innych pod warunkiem, że nie są konkurencją i niech oni reklamują Ciebie to często pomaga. Ważne: gdyby ktoś chciał się wymienić linkami chętnie skorzystamy.

60. Linkuj do dobrych kolegów z branży, ale nie konkurencji - przekaż im, że robią świetną pracę, docenią to a wtedy poproś o linka do Ciebie by podkreślić to, jakim jesteś specjalistą (link zwrotny). Ważne: gdyby ktoś chciał się wymienić linkami chętnie skorzystamy.

61. Program partnerski - własny program partnerski będzie motywował ludzi do działania. Wiele osób z tego żyje. Dla tego może stać się to Twoim głównym źródłem dochodu czy reklamy. Sprawdza się zwłaszcza w sklepach internetowych i u usługodawców. 

62. BNI i inne organizacje - biznes przez polecenia to często dobre źródło dochodów. Jednocześnie to szansa by wymienić się linkami. Często też w zamian za artykuł czy usługę uzyskacie coś za darmo. 

63. Pilnuj swoich obrazów - jeśli tylko masz do nich prawa sprawdzaj czy nikt ich u siebie nie wrzucił. Jeśli tak to zamiast zakazu używania zmuś do wrzucenia linka do Ciebie. 

64. Uzupełnianie artykułów - widzisz u kogoś braki uzupełnij jego artykuł w zamian za podlinkowanie wiele osób na to się zgodzi. A jednocześnie zyskujesz na statusie eksperta. 

65. KOPIOWANIE TREŚCI - dlaczego dużymi literami. Jest to ważna czynność by sprawdzać czy ktoś nie skopiował nam tekstu. Występuje wtedy problem przy pozycjonowaniu a Twoja strona spada. Problem zwie się duplicat content. Należy go stale nadzorować. Należy wtedy szybko uderzać do właściciela strony z prośbą o ściągnięcie treści. Jeśli po 2/3 dniach tego nie widzicie idziecie do nas. Kancelaria, z którą mamy dobry kontakt chętnie wam pomoże. Na dodatek uzyskacie odszkodowanie. Druga sprawa, jeśli tylko mały fragment ktoś użył musi podać źródło. Jeśli podał macie link. Jeśli nie chce tego zrobić. Znów do nas i rozwiążemy problem tak by wszyscy byli zadowoleni. Kłania się tutaj prawo z zakresu praw autorskich. 

66. Listy firm w branży - pamiętasz jak pisałem o TOP coś. Powiedzmy, że ktoś robił artykuł o firmach zajmujących się hydraulikom. Nie ma tam Ciebie? Wystarczy napisać by Cię dopisali i podlinkowali. W większości przypadków działa. Każdy chce mieć pełny zbiór. 

67. Mailing - z pewnością zbierasz adresy mailowe na swojej stronie. To przecież podstawa. Tak, więc od czasu do czasu mailing do waszych odbiorców nie jest zły. Poproś o udostępnienie czegoś lub wyślij info na jakiś temat. To na pewno pomoże. Ważne: mailing to jedna z naszych podstawowych usług, zapraszamy do kontaktu. http://www.youboost.pl/uslugi/mailing

68. Odznaki - Na forum czy blogu możesz wprowadzić odznaki za ilość napisanych postów. To dodatkowo zmotywuje ludzi do pisania. A najbardziej odznaczeni będą ściągać do was ludzi. Często wrzucając linki na różne zewnętrzne fora. 

69. Dyplomy i inne nagrody - tutaj trzeba cieszyć się nienaganną opinią i dużym zaufaniem w branży. Powiedzmy, że odznaczyłeś kogoś jakimś wyróżnieniem poinformuj go o tym. A na pewno ktoś zalinkuje do Ciebie chcąc się pochwalić. 

70. Linki od dostawców - masz sklep internetowy. Poproś dostawców by napisali u siebie gdzie można nabyć ich produkty. Zwiększy to zainteresowanie Twoim sklepem oraz dodatkowo da Ci linka. To ważne, jeśli masz wielu dostawców. 

71. Monitoring marki - w sumie pewnie z większość z was nie ma praw do marki swojej. (Zastrzeżenia znaków towarowych), Ale jednak można monitorować informacje o swoich produktach czy stronie. Sprawdzaj czy jak się pojawiają jest i link do was. Jeśli nie ma zaproponuj wprowadzenie go dla większego komfortu czytelników. 

72. Ponowne linkowanie - za pomocą wielu ciekawy narzędzi można sprawdzić, kto do was linkuje. Wystarczy napisać do tej osoby informacje, że macie nowe ciekawe artykuły by znów ta osoba miała szansę do was zalinkować. 

73. Bezpłatne szkolenia popularnych osób - jeśli jesteś specjalistą z danej branży zaproponuj kilku lub nawet jednej osobie, która jest znana, bezpłatne szkolenie. Na indywidualnych spotkaniach prowadź ją za rękę. Krok po kroku niech zagłębia tajniki branży. Wystarczy teraz, że ta osoba napisze o szkoleniu oraz go zarekomenduje. Co zdobywasz? Rozgłos, potwierdzenie skuteczności szkolenia, zadowoloną osobę, jej opinię, oraz oczywiście kolejny darmowy link. 

74. Sponsoring - wcale nie musi być drogi. Czy to zawodnika czy jakiejś imprezy. Czasem ogranicza się to do dostarczenia sprzętu czy ciuchów. Zyskujecie nie tylko link. Ale i miejsce reklamowe oraz rozgłos. Ważne: osoby poszukujące sponsorów proszone są o pisanie przez formularz kontaktowy, firmy zainteresowane sponsoringiem również. 

75. Rabaty dla studentów - uczelnia chętnie o tym napisze zostawiając za pewne linka do Ciebie. Tak samo można zrobić ze wszystkim. 

76. Darmowe zlecenia - często warto coś dla kogoś za darmo zrobić. Fakt wymaga to wiele pracy. Potem umieścić linka w tej pracy czy wymagać od niego linka na stronie. Warto o tym pomyśleć. 

77. Wsparcie projektowe - często warto lekko wspomóc jakiś ciekawy projekt. To daje znakomite efekty. Nie zawsze musi to być kasa. Czasem przysługa czy wiedza. A potem możesz dostać linka do strony. 

78. Konkursy - darmowe rzeczy dla odbiorców zawsze cieszą się dużym powodzeniem dla tego rozdawcy sprzedają więcej. Pamiętajcie o tym. Zawsze możesz zgarnąć tutaj link, polubienie czy co tam sobie zażyczysz.

79. Promocje - jeśli nie konkurs to promocja np. - 10% przyciągnie wiele osób. Sami wiecie jak promocja działa w sklepach. Wiele blogerów otrzymuje w zamian za napisanie postu kupony rabatowe. Róbcie tak i w drugą stronę. 

80. Tworzenie darmowych grafik - wielu youtuberów oraz blogerów ma problem z grafikami. Stwórz je za darmo, ale tak by każdy musiał napisać skąd je wziął. Co da Ci masę dodatkowych linków. Jedna grafika może być przecież w wielu miejscach udostępniana. 

81. Newslatter - dywersyfikacja środków przekazu i reklamy do klienta ma swoje plusy. Gdyż są ludzie, którzy lubią czytać maile. W tym i ja. Dodatkowe linki po takiej paczce do klientów zawsze się znajdą. A jeśli nie to i tak część wejdzie zaciekawiona mailem. 

82. Tworzenie stron, hosting, inne usługi - często widziałem jak np. pod stroną pojawiał się link do twórcy strony. Sami stosujemy tą metodę. Każdą usługę klient może reklamować pamiętajcie o tym. Dogadujcie się. 

83. Webinary - nagrania z nich czy dostęp możesz dać dla osób, które zostawią maila. Wystarczy potem opinię poprosić o nich na stronach klienta, czy forach. Gwarantuje, że jakaś część wstawi linka do Ciebie.

84. Zestaw ikon - tak samo jak zestaw obrazów. Przy potężnych zestawach trafią do Ciebie wielkie firmy. Przy mniejszych mniejsi projektanci. Dla tego do rozdawnictwa należy się przyłożyć. Tu możesz nie mieć linku, ale zyskujesz ruch. Co oznacza, że i strona dla Google staje się dużo bardziej wartościowa. Chyba, że ktoś napisze skąd ma ikony. Wtedy pojawi się i darmowy link. 

85. Podcasty - publikowanie regularne, branżowych materiałów video da Ci wiele linków. A przynajmniej widownie. Warunek: muszą być dobre.

86. Materiały na okoliczność - reaguj szybko. To już wiesz, że warto bardzo szybko podać informację. Ale, że warto pamiętać o datach i wydarzeniach. To podstawa. Jeśli dzieje się coś w Twojej branży zapowiedz, że będzie takie wydarzenie często organizator podlinkuje artykuł o nim. Może to być np. artykuł, czy zestaw ikon na święta i wiele innych.

87. Szablon stron - znów rozdawnictwo. Ale to znów pomaga nam zdobyć linka. Nawet kilka czasem. Możecie też wklepać linka w szablon. To już dałoby duże ilości linków. 

88. Wtyczki do przeglądarki - wiele z nich pozwala na analizowanie TR, PR, APR i wiele innych. W tym także linków konkurencji. Tak, więc warto je mieć. Sprawdzać gdzie konkurencja zdobywa linki. I też je zdobyć gdzie się uda za darmo. 

89. Prezentacje - nagrania z prezentacji zawsze są w cenie. Wiele osób może ją potem polecić. To jak z filmami na Youtube. Daje to dużo w SM (Social Media)

90. Materiały do druku - każda branża może się tutaj popisać. Czy to plany lekcji, kalendarze czy cokolwiek. Zawsze darmowe materiały są w cenie. Swego czasu na jednym, z blogów widziałem ściągi przygotowane do długopisów i szczerze cieszyło się to mega popularnością w latach 90. 

 

Jak widzicie sposobów jest wiele. Naprawdę wartych polecenia. Zebrałem tu prawie wszystkie sposoby, które znałem. Jeśli znacie jakieś inne piszcie w komentarzach. Chętnie podlinkuje, bloga, stronę czy sklep. Należy doceniać każdą pomoc czytelników. Dodatkowo doceńcie moją pracę i podrzućcie linka do materiału gdzieś u siebie będę wam bardzo wdzięczny. Pozdrawiam: Łukasz Wudyka.

 

Jeśli widzicie jeszcze inne miejsca gdzie można zdobyć darmowe linki do bloga, strony interernetowej, sklepu internetowego czyli tzw. e-sklepu to piszczcie. Bo jest to dla mnie naprawdę ważne byście uzyskali naprawdę kompleksową wiedzę. Bo poradnik jest pisany ode mnie dla was. 

 
youboost logo
Poznaj nas. Zaprzyjaźnij się z nami. Wykreuj przy naszej pomocy swój własny sukces.
ZOBACZ NASZĄ OFERTĘ
KONTAKT
533 525 168
info@youboost.pl
ZOBACZ NASZE PROFILE
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA