SlideShare

SlideShare to platforma o naprawdę dużych możliwościach. Niestety, nie jest jeszcze w pełni doceniona. Jednak możemy to zmienić, zaczynając od siebie i wykorzystać wszystkie zalety tego narzędzia. Rewolucjonizuje ono dzielenie się wiedzą, ale też pomaga wypozycjonować stronę. Co kryje w sobie kanał zaniedbany przez marketingowców?

SlideShare to najprościej mówiąc platforma do tworzenia prezentacji multimedialnych. Powstał z chęci dzielenia się wiedzą online. Ma umożliwiać łączenie ludzi za pomocą treści. Obecnie oferta witryny jest znacznie rozszerzona. Oprócz prezentacji można tam dodawać infografiki, PDF-y, webinary i wiele innych.

Może Ci się wydawać, że nie jest to zbyt dobre narzędzie do generowania ruchu. Jest jednak zupełnie odwortnie. SlideShare znajduje się na liście 150 najchętniej odwiedzanych stron w Internecie. Jego użytkowników liczy się w dziesiątkach milionów, a odsłony przez nich generowane sięgają kilkuset. To narzędzie można wykorzystać jeszcze w innych celach. Świetnie sprawdza się w content marketingu, a także jako rzetelne źródło informacji.

SlideShare łączy największe firmy i znane osoby ze zwykłymi użytkownikami. Dzięki temu łatwo „podejrzeć” i zainspirować się swoimi autorytetami czy przejrzeć, co jest teraz na topie.

Dzięki SlideShare możesz budować swoją pozycję eksperta i lidera branży. Narzędzie ułatwia dzielenie się specjalistyczną wiedzą, ale też wynikami badań czy danymi z raportów. Zaletą jest przejrzysta i uporządkowana forma. Dodatkowym plusem jest tworzenie trwałych relacji z klientem. W łatwy sposób można zbudować pozytywne doświadczenie. Kiedy połączysz wiedzę z niewymuszoną, często lekką i zabawną formą, zostaniesz łatwiej zapamiętany. Tworzy też emocjonalną więź, która jest bardzo ważna w marketingu. SlideShare ma możliwość subskrypcji, dlatego Twoi klienci mogą być na bieżąco z treściami, które tworzysz. Korzystając z tego narzędzia, zwiększasz też swój zasięg. W łatwy sposób możesz znaleźć nowych odbiorców. Serwis umożliwia też udostępnianie prezentacji w mediach społecznościowych czy na stronach.

Ogromną zaletą SlideShare jest jego pomoc w SEO. Strona według Google jest wiarygodna, a materiały w niej zawarte jako rzetelne. W prezentacje łatwo wpleść swoje słowa kluczowe i odpowiednio otagować tekst. Wyszukiwarka odczytuje tekst zawarty na slajdach. W ten sposób nasza treść może zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Za pomocą prezentacji można wygenerować leady. Treści w nich zawarte trafiają do odbiorców dopiero zastanawiających się nad zakupem. Za pomocą contentu o wysokiej jakości, pozwalamy mu poznać naszą markę. W zamian za dobre treści użytkownik zostawia swoje dane i trafia do bazy kontaktów.

Prezentacje powinny być elementem inbound marketingu. Nie można w nich umieszczać jedynie informacji o produkcie i nachalnego nakłaniania do zakupu. Dobrze jest jedynie delikatnie nawiązywać do głównego tematu.

Pamiętaj, żeby odpowiednio przygotować się do stworzenia prezentacji. Należy określić motywy i cel swojego działania. Należy dobrać temat i treść odpowiednie dla grupy docelowej. Pamiętaj, żeby zawsze działać spójnie ze strategią marketingową i wizerunkiem firmę. Zanim stworzysz swoją prezentację, zapoznaj się z tym, co już zostało stworzone. Przejrzyj te polecane i wyróżnione, poszukaj inspiracji i sprawdź, co przyciąga najwięcej odbiorców. Dla ułatwienia, SlideShare dzieli się tajemnicami najpopularniejszych prezentacji. Średnia ilość slajdów wynosi 19 i zazwyczaj na każdy z nich przypada jedno zdjęcie. Pamiętaj, żeby prezentacja była ciekawa, ale zarazem prosta. Nie atakuj odbiorcy ścianą tekstu. O wiele lepiej sprawdzają się infografiki lub krótka, chwytliwa treść. Nie bój się wykorzystywać różnorodnych multimediów. Nie zapominaj o używaniu słów kluczowych i tagowaniu. Warto też podzielić się prezentacją w mediach społecznościowych. Bądź profesjonalny, a zarazem oryginalny i zaskakujący. Aktualizuj swoje treści. Nie zapominaj, by dołączać adresy URL na każdym slajdzie, a także używać komentarzy i eksperckich wypowiedzi. Pamiętaj, że prezentacja musi być spójna z wizerunkiem firmy. Upraszczaj, pamiętaj, żeby poświęcić jeden slajd na tylko jedno zagadnienie. Baw się koncepcjami i treściami, zaskakuj. Warto też wykorzystać storytelling.

Jak się okazuje, prezentacje mogą nam znacznie pomóc w tworzeniu ciekawych treści i jednocześnie przyciąganiu klientów. SlideShare to ogromna społeczność, dzięki której łatwiej będzie nam zbudować swoją pozycję lidera w branży oraz eksperta w danej dziedzinie.

youboost logo
Poznaj nas. Zaprzyjaźnij się z nami. Wykreuj przy naszej pomocy swój własny sukces.
ZOBACZ NASZĄ OFERTĘ
KONTAKT
533 525 168
info@youboost.pl
ZOBACZ NASZE PROFILE
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA