Social Crawlytics

Ciężko sobie wyobrazić marketing w internecie bez używania mediów społecznościowych. Oprócz bliskiego kontaktu z naszymi klientami, social media wpływają na SEO. Za pomocą narzędzia Social Crawlytics możesz w łatwy sposób zmierzyć sygnały społecznościowe. Projekt Yousafa Sekandera z firmy Elevatelocal jest zupełnie darmowy. Pozwala nam sprawdzić zarówno swoje strony, jak i konkurencję. W tygodniu możemy wykonać do 500 skanów.

Tworzenie raportów w Social Crawlytics jest bardzo proste. Na początku należy zalogować się za pomocą konta na Twitterze, a następnie wprowadzić adres strony internetowej, którą chcemy sprawdzić. Zestawienia tworzone są na poziomie subdomeny. Sami możemy ustalić, jak głęboko nasza strona zostanie przeskanowana. Gdy analiza zostanie zakończona, system wysyła e-mail lub informuje poprzez Twitter. Jeśli chcemy przyspieszyć analizę naszej strony, wystarczy zweryfikować ją za pomocą pliku TXT. Jeśli chcemy, informację o zakończeniu całego procesu możemy otrzymać na skrzynkę e-mail lub za pomocą Twittera.

Social Crawlytics ze względu na swą użyteczność jest coraz bardziej popularny. Korzystają z niego największe firmy, takie jak Microsoft, Adobe czy ebay. W razie pytań twórca zachęca do skontaktowania się na Twitterze lub po prostu napisania maila.

Jakie informacje otrzymujemy po przeskanowaniu naszej strony? Raport jest bardzo obszerny. Po pierwsze, możemy się dowiedzieć, jak popularny jest nasz serwis. Zebrana zostaje ilość udostępnień w najpopularniejszych mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Google+, Pinterest czy LinkedIn. W ten prosty sposób możemy dowiedzieć się, jaki kanał jest dla nas najskuteczniejszy. Następnym elementem raportu są informacje o naszych postach. W prosty sposób dowiadujemy się, jakie treści w jakich mediach społecznościowych zdobywają największą popularność. Wszystko zostaje przedstawione w postaci rozbudowanego wykresu. Możemy go jednak odpowiednio dostosować do naszych potrzeb. Możemy się też dowiedzieć, którzy autorzy z naszej strony są najpopularniejsi. Social Crawlytics przygotowuje też dane o udostępnieniach, posegregowane na typ treści. Dzięki temu możemy sprawdzić, jakie media powinniśmy wybierać, by docierać do naszych odbiorców.

Dostępny jest także raport na poziomie strony. Rozbudowana tabelka, którą możemy dowolnie filtrować i sortować, przedstawia wiele użytecznych danych. Każda pojedyncza podstrona zostaje przeanalizowana i dostępne są dla niej dane o udostępnieniach w różnych social mediach.

Bardzo przydatny jest wykres Sunburst. Za jego pomocą możesz sprawdzić zależność podstron, poziom ich zagnieżdżenia oraz ilość udostępnień i polubień w social media. Całość wykresu jest interaktywna.

Do czego możemy użyć Social Crawlytics? Po pierwsze, do analizy konkurencji. Możemy podpatrzeć, jakie strategie przyjęli, w jakich mediach są popularni, jakie ich treści są najbardziej lubiane. Pomoże to nam zainspirować się albo zamiast konkurować – wypełnić luki, które zostawiają. Narzędzie to przydaje się również przy rozpoznawaniu autorów. Jeśli blog prowadzi kilka osób, w łatwy sposób możemy zobaczyć, kto jest najpopularniejszy. W ten sposób możesz docenić swoich autorów lub określić ich profil, by lepiej trafiać do odbiorców. Social Carwlytics skutecznie pomaga też przy doborze słów kluczowych. Jeśli wiemy, jakie treści są najpopularniejsze, w łatwy sposób możemy skupić się na frazach z nimi związanymi. Dzięki wykresowi Sunburst możemy z kolei sprawdzić i dostosować zagnieżdżenie strony. Nie warto chować popularnych treści bardzo głęboko. Możemy użyć też naszych statystyk do skutecznej promocji treści lub dostosowania swojej strategii marketingowej.

Social Crawlytics to coś więcej niż ciekawostka. Jest bardzo przydatnym narzędziem, z którego warto regularnie korzystać. Możliwości, jakie oferuje zupełnie za darmo, są naprawdę ogromne. Możemy go użyć do sprawdzenia naszej strony, jednak idealnie sprawdza się też do podglądania konkurencji. Interaktywne wykresy, tabelki, które można dowolnie przestawiać i czytelnie przedstawione liczby – wszystkie te dane pomogą nam lepiej zaistnieć w social media. Narzędzie cały czas się rozwija i dostarcza nam coraz lepsze usługi.

youboost logo
Poznaj nas. Zaprzyjaźnij się z nami. Wykreuj przy naszej pomocy swój własny sukces.
ZOBACZ NASZĄ OFERTĘ
KONTAKT
533 525 168
info@youboost.pl
ZOBACZ NASZE PROFILE
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA