Przychodzi czas kiedy udało nam się poprawnie włączyć reklamy swoich materiałów i mamy upragniony zielony guzik z symbolem dolara przy swoich filmach w menagerze filmów. Oznacza to, że na tym filmie możecie zarabiać, oczywiście $ nie zawsze się wyświetli.
To czy przy danym wyświetleniu materiału pojawi się reklama zależy od algorytmu reklamowego YouTube. Ma na niego wpływ mnóstwo czynników, jak na przykład:
Po pierwsze - jak już wspomniałem nie wszystkie wyświetlenia są monetyzowane (w zależności od natężenia kampanii reklamowej, procent monetyzowanych wyświetleń zmienia się od 30 do 70%).
Po drugie - każdy rodzaj reklamy ma nieco inną stawkę - najwięcej zarobicie na spotach reklamowych (pomijalne lub niepomijalne), namniej za to na reklamach displayowych i In-Video.
Po trzecie - ważne jest też miejsce oglądania naszego materiału.
Ważnym elementem jest też to iż na zewnętrznych stronach (np. agregatorach treści), to już nie wszystkie reklamy będą dostępne. Jeśli np. oglądają nas widzowie z Stanów Zjednoczonych, reklama będzie dopasowana w języku tego kraju. To dla nas dobrze bo stawki za wyświetlenie reklamy będą wyższe. Przewidzieć kwot praktycznie się nie da. Sami musicie obserwować jak sobie radzicie z przychodami. Po paru miesiącach nabierzecie wprawy. Dla tego w mojej opinii warto dodać tekst do filmów by nawet ludzie z zagranicy mogli nas oglądać a wtedy cena za reklamę mocno wzrasta.
Wyświetlenia to mała część zarobków - dla wielu youtuberów są tak naprawdę dodatkiem do zarobków generowanych przez akcje z klientami: product placement czy odcinki specjalne dla klientów. Tutaj kwoty są mocno zróżnicowane, ale jedna zasada jest pewna im większy zasięg kanału, tym większe. Więc w mojej opinii warto dbać by kanał mocno się rozrastał. Daje to coraz większe zarobki.
Większość youtuberów utrzymujących się z takiego zajęcia opiera przychody właśnie na takich akcjach specjalnych, dla tego waro myśleć o kanale właśnie w tym kontekście. Powiększajcie zasięg a klienci pojawią się sami. Znam nie jednego YouTubera którego opinia o danym produkcie dla jego widzów jest bardzo ważna. Dla tego należy pilnować by właśnie w takich miejscach mówiono o firmie dobrze.
Moja opinia jest taka, że na Youtube można zarobić całkiem sporo. Pozostaje tylko pytanie: Czy to lubisz? Czy masz predyspozycje do bycia youtuberem? Czy znajdziesz swoją grupę docelową...?
Autorem poradnika jest Łukasz Wudyka.