QuickSprout wydaje się być naprawdę ciekawym i prostym rozwiązaniem. Jego celem jest dostarczenie Ci informacji, co możesz zmienić w swojej stronie, by zyskać większy ruch. Użycie narzędzia jest bardzo proste – wystarczy podać swój adres URL i zalogować się z Google. Jest to wymagane, gdyż serwis korzysta z Analytics, by uzyskać wszystkie niezbędne informacje. Ale QuickSprout to o wiele więcej.
Autorem projektu jest Neil Pater. Współtwórca Crazy Egg, Hello Bar i KISSmetrics dostarcza najlepsze usługi dla firm takich jak Amazon, NBC, GM, HP czy Viacom. Przez Wall Street Journal został nazwany najważniejszym influencerem w sieci. Forbes umieściło go na liście 10 najlepszych marketingowców online. A to tylko kilka z jego tytułów. Sama historia jego życia zachęca do korzystania z jego usług.
Neil Patel prowadzi też bloga projektu QuickSprout. Znajdziemy tam dużo ciekawych informacji w formie artykułów czy infografik. Informacje tam zawarte pomagają zbudowanie dobrego biznesu w internecie. Dostępne są także kursy i webinaria, dzięki którym możemy zdobyć wiedzę pomocną w sieci, jak i marketingu bezpośrednim. Właściciel QuickSprout chętnie chce się dzielić swoją wiedzą. Ciekawą opcją jest też „QuickSprout University”. Możemy dowiedzieć się wiele ciekawych rzeczy za pomocą wideo. Filmy podzielone są na działy: SEO, link building, content marketing, social media, reklamy w internecie, e-mail marketing, zarządzanie swoją reputacją oraz optymalizacja konwersji. Większość działów podzielonych jest też ze względu na poziom zaawansowania.
Jak tak właściwie działa QuickSprout? Sama obsługa narzędzia jest bardzo prosta. Wystarczy wkleić swój adres URL w pasku widocznym na głównej stronie, a następnie zalogować w koncie Google. Następnie zazwyczaj dostajemy informację o tym, że nasza strona wymaga kilku poprawek. Wystarczy się zarejestrować i podać miesięczny budżet, który chcemy przeznaczyć na naszą stronę. Gdy już utworzymy konto, QuickSprout zostanie dodane do Aplikacji Google. Za pomocą modułu „Website Analyzer” (Analiza strony internetowej) dostajemy ogólną ocenę naszej strony. Podane są też słabe punkty serwisu. Dostajemy informacje odnośnie słów kluczowych i powiadamia nas, jeśli niewystarczająco je wykorzystujemy. Możemy się też dowiedzieć, jak przyspieszyć naszą stronę. Otrzymujemy też obszerną informację na temat naszej aktywności w social media.
QuickSprout lepiej traktować raczej jako ciekawostkę. Nastawione jest raczej na promocję reszty produktów Neila Patera, który jest dość popularną osobą w branży e-commerce. Niektóre informacje podawane przez narzędzie mogą być dość przydatne, jednak nie jest ono tak spektakularne, jak może się wydawać na pierwszy rzut oka. Istnieje wiele innych dobrych narzędzi, z których możemy skorzystać. Zwłaszcza, że analiza odbywa się na podstawie informacji z Google Analytics. Oznacza to, że narzędzie korzysta z danych, do których większość z nas ma dostęp zupełnie za darmo. Mogą one zostać zanalizowane przez nas samodzielnie. Jednak dla wielu osób, które nie są zbytnio obeznane z różnego rodzaju statystykami i wyciąganiem z nich wniosków, mogą dużo zyskać dzięki QuickSprout. Informacje podane są w przystępnej formie, a narzędzie dodatkowo podpowiada, jak naprawić błędy i braki na naszej stronie.
Największą zaletą całego projektu jest chyba blog oraz bazy wiedzy. Dzięki niej możemy się doszkolić i sami podjąć działania, które zwiększą nasz ruch na stronie. Neil Pater jest doświadczoną osobą, docenioną w wielu środowiskach. Dlatego warto skorzystać z jego oferty. Wiele zasobów dostępnych jest zupełnie za darmo Płatne zestawy są także bardzo przydatne. Twórca QuickSprouta stawia na połączenie wszystkiego, co istotne w marketingu internetowym: SEO, optymalizacji, ale także contentu czy mediów społecznościowych.
QuickSprout to proste i przyjemne narzędzie, jednak sprawdzi się przede wszystkim u osób niezbyt obeznanych lub dopiero początkujących w content marketingu. Przyjemna forma pozwoli każdemu znaleźć istotne informacje po analizie. Nie jest zbyt rozbudowane i korzysta z informacji, do których i tak wielu administratorów stron ma bezpośredni dostęp. Na pewno przyda się osobom, które lubią posiadać dokładne zestawienia, podsumowania i wskazówki.