Szukasz sprawdzonego narzędzia, dzięki któremu będziesz budował o wiele skuteczniejsze bazy emailingowe? Chcesz dzięki niemu również wysyłać przydatne newslettery i kupony? Takie oczekiwania spełnia MailChimp, który jest narzędziem popularnym na całym świecie. To właśnie dzięki niemu różnorodne firmy i osoby prywatne przeprowadzają wysokiej jakości kampanie e-mailowe. Dzięki niemu zaplanowanie konkretnych działań marketingowych, również w mediach społecznościowych, staje się prostsze i szybsze.
Więcej narzędzi na: http://www.youboost.pl/narzedzia
Budowanie listy mailingowej nie polega na pozyskiwaniu emailig, a następnie na ich wykorzystaniu w celach komercyjnych. Tutaj każda osoba decydująca się na pozyskiwanie takich emaili musi wcześniej uzyskać zezwolenie odbiorców na wysyłanie im wiadomości z pewną ofertą, rabatem czy usługą. Należy więc dostosować się do konkretnych przepisów prawnych, aby nie wykorzystywać bezprawnie maili, ponieważ moglibyśmy w tym kierunku ponieść poważne konsekwencje.
Jeśli posiadamy bloga, to możemy zachęcić jego czytelników, aby zgodzili się na subskrypcję i dzięki temu zgodzili się również na otrzymywanie od nas wiadomości email. Podobnie możemy uczynić na naszych stronach czy w sklepach internetowych. Jest to wstęp do utrzymywania dobrych relacji z czytelnikami i klientami.
Po uzyskaniu bazy mailingowej należy wykorzystać to przydatne narzędzie e-commerce, czyli Mailchimp. W nim pojawiają się coraz to nowsze i ciekawsze funkcje, co przede wszystkim wynika z wysokiej popularności serwisu. Wynika to z prostego interfejsu, układu i wielu dostępnych funkcji. Jest dostępny online, dzięki czemu przez cały czas można korzystać z jego usługi marketingowej, czyli email marketingu. MAilchimp to narzędzie, które ułatwi i przyśpieszy nam wysłanie wysokiej jakości newsletterów do naszych klientów. Dodatkowo dzięki niemu będziemy mieli dostęp do różnorodnych raportów i analiz na temat wyników naszej kampanii.
W wersji bezpłatnej mamy do dyspozycji wysłanie 12 tys. maili na miesiąc bądź wysłanie emaili do 2000 różnych kont pocztowych. Aby jednak móc z tego skorzystać, musimy umieścić logo Mailchimp w stopce naszego biuletynu.
Krok pierwszy z Mailchimp
W serwisie mamy do czynienia z dokładnym przewodnikiem po Mailchimp - narzędziu e-commerce. Ale na samym początku warto podjąć kilka ważnych działań. Jakich?
1. Zarejestrować się i zalogować w Mailchimp, co umożliwi nam przejście do opcji "create a list" bądź "create campaign".
2. Przechodzimy do listy, czyli zakładki "Recipients" czyli "Odbiorcy", gdzie budujemy swoją bazę mailingową.
3. Następnie w "Setup" czyli "Ustawienia" zaznaczamy jaka jest nazwa, temat i opcja śledzenia wyników email marketingu.
4. Kolejne zadanie ukazuje nam zakładka "Design" czyli "Projekt", w której to stajemy się podstawowymi projektantami bądź prawdziwymi programistami. Są dostępne różnorodne szablony, dzięki którym łatwo będzie nam przygotować każdy email.
5. Na samym końcu sprawdzamy całość i klikamy do ostatniej sekcji pod tytułem "Confirm" czyli "Potwierdź".
Analiza kampanii w Mailchimp
Poprawa jakości email marketingu przyczynia się do pozyskiwania jeszcze większych przychodów. Dlatego tak ważna jest dokładna analiza każdej przeprowadzonej kampanii. Pozwala nam na to Mailchimp, który mierzy postępy i analizuje wysłane kampanie. Na podstawie dostarczonych raportów o wiele prościej jest nam ulepszyć nową kampanię.
Raporty znajdują się w zakładce "Campaigns" czyli "Kampanie". W ich pobliżu widzimy ciekawe wskaźniki, które dotyczą wybranej kampanii mailingowej.
- Open Rat - wskaźnik otwieralności
- Bounce rate - wskaźnik odbijalności
- Unsubscribe rate - wskaźnik rezygnacji z subskrypcji
- click rate - wskaźnik częstotliwości kliknięć.
Dzięki takim raportom o wiele łatwiej jest nam poznawać naszych odbiorców, którzy pojawiają się w bazie mailingowej. Są to konsumenci naszych produktów bądź usług, więc powinny nas ciekawić ich zainteresowania, a zarazem zachowania. One pozwolą nam podczas kolejnej kampanii zaprojektować o wiele lepszy temat, który okaże się dla nich bardziej wartościowy i atrakcyjny.
Kiedy odniesiemy sukces
Mogłoby się wydawać, że zastosować się do możliwości, które zapewnia nam Mailchimp gwarantuje nam już osiągnięcie wspaniałych wyników w email marketingu. I temu twierdzeniu trzeba przyznać wiele racji. Natomiast do każdej bazy mailingowej należy podejść indywidualnie. Liczy się również rodzaj biznesu i branży, w której się specjalizujemy. Dodatkowo musimy opierać się na właściwych narzędziach, jak Mailchimp i wielu innych, które przyczynią się do osiągnięcia sukcesu. Bez nich działamy w pojedynkę, co mogłoby okazać się dla nas wysokim zagrożeniem.