"MC Kiełbasa" - Powstaje nowy polski serial kukiełkowy w stylu "Muppet Show"!

Na pewno pamiętacie kultowe postacie z amerykańskiego serialu „The Muppet Show” – Żaba Kermit, Świnka Piggy oraz multum innych śmiesznych stworów. Ich twórca, Jim Henson, stworzył jeszcze „Ulicę Sezamkową” dla dzieci oraz zabawne podziemne stworki „Fraglesy”. Kukiełki Hensona osiągnęły apogeum popularności w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Niestety, najnowsze próby odgrzania przysłowiowego kotleta w ostatniej odsłonie futrzaków nie przyniosły oczekiwanych rezultatów – serial został zdjęty po pierwszym sezonie. Na szczęście, twórczość mistrza doczekała się naśladowców rodem z Polski.

 

Alex Stępień rozpoczął przygodę z kukiełkami w 2007 roku. Najpierw powstał kultowy hit

„Hardkorowe Pierogi” – niedługo potem produkcją zainteresowała się amerykańska stacja Comedy Central. W drodze współpracy powstał serial „Kookły”. Minęło parę lat, i Alex znów bierze się za bary z wyzwaniem, jakim jest wyprodukowanie autorskiego contentu. „Początkowo chciałem stworzyć serial w stylu „South Park”, jednak powstały już polskie klony w postaci „Włatców Móch” i „Blok Ekipy”. Chciałbym stworzyć produkcję trochę bardziej wyrafinowaną pod względem dowcipu, are również wizualnie. Ponadto muzyka, piosenki i parodie będą stanowić ważne elementy. Aktualnie jesteśmy w fazie pre-pre developmentu – nasza postać nabiera kształtów, piszemy scenariusze, testujemy „co ssie a co zasysa”. Sparzyłem się parę razy na produkcji materiałów video, więc podchodzę do tematu dość ostrożnie. Na razie skupiam się na pisaniu scenariuszy, choć powstały już pierwsze materiały: skecz „Kuchenne Wpierdolucje” i szereg animowanych memów.” powiedział nam autor.

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak czasochłonne są tego typu produkcje. Sam proces wyprodukowania lalki trwał najpierw parę tygodni. Na początku MC Kiełbasa powstał w kolorze zgniłej parówki i miał wąsik „alfonsa”. Po poprawkach nabrał kolorytu, a teraz, w swojej ostatecznej formie jest jeszcze bardziej brązowy. Do produkcji pierwszego klipu promującego serial będą potrzebne wysokie nakłady finansowe na biżuterię, futra i inne elementy kostiumów.

„Prawdziwym wyzwaniem będzie napędzenie „organicznego” ruchu. Jestem przekonany, że ten typ humoru i sama postać znajdzie fanów. Uznałem, że najlepszym sposobem będzie stworzenie piosenki – popularność poprzedniego projektu „Kookły” zaczęła się właśnie od zabawnej piosenki. Tym niemniej, na pewno pomoże dobra strategia – doradzają mi liczni eksperci w tym Radosław Kaczmarek z Melting Pot, Łukasz Wudyka z youboost.eu. „Prowadziłem też rozmowy z większymi podmiotami zajmującymi się promocja youtuberów, ale próg wejścia był dla mnie zaporowy – nie zgodzę się na oddanie 40% zysków z reklam na YouTube, choć póki co to oczywiście tylko mrzoni. ” mówi A. Stępień.

Za granicą „Muppety” wciąż żyją własnym życiem i mają licznych fanów. Ostatnio powstał film nawet kolejny film pełnometrażowy. Niestety, próba tchnięcia nowego życia w postacie w formacie serialowym skończyła się fiaskiem – powodem było porzucenie korzeni produkcji, czyli piosenek i głupich dowcipów, powiedzmy sobie szczerze – sucharów i dziecinnych skeczy, na rzecz problemów dla dorosłych – rozwody, rachunki, problemy z przełożonymi w pracy, etc. Niestety, była to nietrafiona decyzja. Powstają również różne formaty oparte na lalkach z kultowym „lookiem” lalek Hensona, ale nie wszystkie utrzymują się na długo. Kukiełko często pojawiają się w programach TV typu „talent show”.

„MC Kiełbasa ” będzie łączyć najlepsze tradycje dzieł Hensona ze Słowiańskim sznytem i puszczeniem oczka do widza. Na pewno nie będzie wulgaryzmów, aluzji do alkoholu i narkotyków. Mierzi mnie, gdy widzę nawiązania do tej tematyki w produkcjach dla grupy docelowej 14+. To ma być rodzinna rozrywka. Wiem, że dla wielu wyzwaniem jest napisanie śmiesznego materiału bez klnięcia, dowcipów o gejach, wódzie i trawce – ale ja sobie stawiam wysoko poprzeczkę. W konsekwencji pisanie scenariuszy idzie niestety dość mozolnie. Rozważam aktualnie złożenie projektu do dofinansowania w koprodukcji TVP i PISF” mówi Alex Stępień.

Czas pokaże jak potoczą się losy kiełbasianego bohatera. Na razie wiadomo, że w planach jest seria 10 webisodów na koniec wakacji puszczanych w odstępach cotygodniowych oraz teledysk. Serial ma powstać bazowo po angielsku by była szansa sprzedać go takim nadawcom jak Adult Swim czy Viacom.

youboost logo
Poznaj nas. Zaprzyjaźnij się z nami. Wykreuj przy naszej pomocy swój własny sukces.
ZOBACZ NASZĄ OFERTĘ
KONTAKT
533 525 168
ZOBACZ NASZE PROFILE
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA